Markanızı tüketicilerin aradığı cevaplara dönüştürüyoruz.

Günümüzde insanlar için en çok tercih edilen bilgi bulma yöntemi internet üzerinden arama yapmak. Web sitelerine gelen trafiklerin %60’ı arama sonuçlarından gelmektedir. Kalan %40’lık dilimi sabit müşterileriniz ve reklamlarınız oluşturmaktadır. Bu oranlar olması gereken oranlardır, trafik akışınızda aksi bir durum varsa düşünmeniz gerekir. Arama motorları tüketicilerin sorularına ne cevap vermeleri gerektiğini farklı algoritmalar ile belirlemektedir. Hangi ürün ya da hizmetin arama sonuçlarında çıkacağına arama motorları karar verir. Bu karar mekanizmasını olumlu yönden etkileyecek her adım işletme sahipleri için büyük önem taşır.

Cirit Yazılım’ın bu konudaki yaklaşımı ise tüketicilerin aktif olarak ürün ya da hizmet aramalarında sizin markanızın önerildiği sonuçlara ulaşmalarını sağlamaktır. SEO çalışmalarında başarıyı yakalamanın anlamı site sıralamasının, site trafiğinin ve direkt olarak tüketici ile etkileşime geçmenin ötesindedir. Başarı kullanıcının arama motoru sayfasında bulunan dijital ekosistemde tam anlamı ile yer almak ve kullanıcı tecrübesi doğrultusunda hedef kitleye en doğru bilgiyi vermektir.

YAKLAŞIM

DOĞRU ZAMANDA
DEĞER SAĞLAMAK

SEO’da başarıyı yakalamak platformun en büyük gücüne güç katmanın köklerinde yer alıyor. Bir markanın ne sunduğunu aktif bir şekilde arayan tüketicileri doğru zamanda hedeflemek bu işin başarısının sırrı oluyor. Hangi anahtar kelimelerin tüketiciler tarafından kullanıldığını anlamak ve bu anahtar kelimelerin ulaştığı sayfaları belirlemek markanın bilinirliğini ve ulaşılabilirliğini yükseltmesinde önemli bir adım oluyor.

Stratejik ve Hassas Davranma

Stratejik olarak tüketicinin ihtiyaçlarını anlamak ve kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak için internette yaptıkları aramaları çözümlemek markalar için büyük önem taşıyor. Cirit Yazılım bu noktadan yola çıkarak tüm soruları cevaplayan ve onları markaya doğru yönelten SEO içeriklerini hayata geçiriyor. Kapsamlı ve derinlemesine anahtar kelime analizleri ile markaya özgü olan aramaların tamamını inceleyerek oluşturulan havuzdan maksimum fayda sağlayacak noktalar öne çıkarılır. Arama için kullanılan anahtar kelimeler gruplanarak bu gruplarla paralel olarak hedeflenmiş içerikler markanın yapılan aramalarda öne çıkmasını sağlamaya yönelik bir şekilde oluşturulur.

Web Siteleri için SEO

İnternet sitesinin SEO uyumlu olması için planlanmış içerikler, reklamlar ve bağlantılarla beslenmesi gerekmektedir. Kullanıcıların aradığı içeriği anlamak ve bu arayış değerinde bir içerik oluşturmak önemlidir. Bu içeriklerle beraber ön plana çıkan ve arama motorları tarafından anlaşılabilir bir internet sitesine sahip olmak markanın internetteki varlığı için vazgeçilmezdir. Neye ihtiyacı olduğunu arayan tüketicilerin adresi haline gelmek ise birincil hedeftir. Bu hedefe ulaşmak için bazı adımları tamamlamak gerekmektedir.

Teknik Uygunluk
  • Sitenin arama motorları tarafından bulunabilir ve anlaşılabilir olması.
  • SEO için önemli olduğu düşünülen etiketlerin doğru miktarda ve şekilde kullanılması.

İçerik Stratejisi
  • Düzenli olarak aratılan başlıkları anlamak ve bu başlıklar için özgün içerikler oluşturmak.
  • Site mimarisini aktif şekilde aratılan kelimeler veya söz öbekleri üzerine kurmak.
  • Kullanıcıların tercih ettiği iletişim dilinde içerikler geliştirmek.
  • Var olan içeriği geliştirerek ve yenileyerek kullanıcı yönlendirmeleri yapmak.

İçeriği Ön Plana Çıkarma
  • Markanın dijital platformları üzerinden stratejiler geliştirerek içerikleri dikkat çekici şekilde kullanıcıya ulaştırmak.
  • Markanın içeriği ve başlıkları hakkında iletişim kaynakları oluşturarak yönelimleri belirlemek ve SEO değerini güçlendirmek.

Teknik Uygunluk

Bir sitenin SEO için teknik olarak uygun olması demek o sitenin kendisini arama motorlarına düzgün bir biçimde sunması demektir. Günümüzde arama motorları sürekli olarak gelişerek internet sitelerini insanların anladığı gibi anlamaya çalışmaktadır. Hala daha algoritma olarak ya da yazılım olarak kısıtlı olsalar da gelişim hızı göz ardı edilemeyecek kadar önemlidir. Sürekli değişen arama motoru algoritmalarına ayak uydurmak uygunluk için önem taşır. SEO uyumlu siteler gün geçtikçe değerini arttırmaktadır.

İçerik Stratejisi

Arama motorlarının siteleri ilgili sonuç sayfasında göstermesi için söz konusu sitelerin içeriğinde mutlaka sorulan sorunun cevabının yer alması gerekir. SEO uyumlu içerik stratejisi tüketicilerin markanıza, ürünlerinize ya da servislerinize sorulan soruları araştırarak ulaşmasını sağlar. Eğer soruların cevaplarını içeren içerikler oluşturarak gelen kitlenin dikkatini çekmek mümkündür. Bundan dolayı hem arama motorlarının hem de kullanıcıların rahatça anlayabileceği içerikler oluşturmak oldukça önemlidir. Tüketicilerin arama yaparken kullandığı dili içeriğin diline entegre etmek bu stratejinin merkezinde yer alır.

İçeriği Ön Plana Çıkarma

SEO’da başarı yakalamak için atılması gereken adımlar arasında içeriğin sadece özgün, anlaşılabilir ve güvenilir olması yer alır. İçeriğin güvenirliği ise dış kaynaklardan ve internet sitelerinden referans link alınmasıyla sağlanmaktadır. Markalar için içeriği ön plana çıkarmak en etkili sosyal medya pazarlaması ile yapılmaktadır. Bu aktivite trafik etkileşimi ve iletişimi ile SEO değerini bir adım ileriye taşımaktadır.

SÜREÇ

İNTERNET SİTESİNİN
ÖTESİ

Arama sonucu sayfasında internet sitesinin sadece çok kısıtlı bir bölümü yer almaktadır. Google bir siteye ait sadece 1 reklam linki ve 2 organik link olmak üzere 3 adet sonuç vermektedir. Bundan ötürü arama da yer almak optimize edilmiş bir internet sitesinde büyük fırsatlar yakalamak anlamına gelmektedir. Markanın sosyal platformlardaki varlığı aynı zamanda markanın arama sonuç sayfasındaki varlığını da arttırmaktadır.

Değerlendirme

Optimizasyon değerlendirmeye dayanır. Tüketiciye ulaşmayı sağlayan her bir kanalın farklı rolleri bulunur. Tüm bu kanalar için ayrı ayrı ve özel hareket etmek gerekmektedir. Bu hareket dahilinde her bir kanalın tek başına sağladığı fayda en üst seviyeye çıkarılmış olur. Kanallar arası değerlendirme sonucunda elde edilen bilgiler ile yapılacak optimizasyon sayesinde markanın bütün dijital varlığını sürdürmesi için gerekli olan adımlar tamamlanmış olur. Analizler sonucunda ise yapılan uygulamaların getirileri değerlendirilir ve markanın internet dünyasındaki yeri daha da sağlamlaştırılır.