Marka ve hedef kitleler arasında ortak etkileşimler yaratarak sosyal ekosistemler oluşturuyoruz.

Tüketim kararları verme konusunda sosyal medyanın insanlar üzerindeki etkisi her geçen gün artmaktadır. Kişilerin markalara hızlı ve etkili bir şekilde iletişim kurma yolu olan sosyal medya, yüksek viralleşme gücü ile markalar için vazgeçilmez platformlar arasında yer alır. Markalar için uzun vadeli başarının merkezinde gücü her geçen gün artan sosyal kültüre ayak uydurma yeteneği de yer almaktadır. Bu yüzden markaların sosyal medya platformları için yarattığımız içeriklerin kalitesinden ve oluşturduğumuz mesajların etkililiğinden emin olmak gerekir.

Etkileşimi arttırmak için hedef kitle odaklı verileri ve bilgileri kullanma sonuçların daha etkili olmasını sağlar. Cirit Yazılım bu temeller ile birlikte sosyal medya kanallarını kullanarak akılda kalan ve hedef kitlenin duygusal bağ kurabildiği sosyal medya etkinlikleri yaratır.

YAKLAŞIM

VERİ ÖNCELİKLİ
EKOSİSTEM

Arkadaşlar, akrabalar, haberler, ünlüler ve bütün markalar sosyal tüketicilerin dikkatine aynı anda girer. Bu karmaşanın içerisinde dikkat çekmek için markanızın takipçilerine ne sunabileceğini ön plana çıkarmak oldukça önemlidir. Hedef kitleyi hızlı sosyal medya akışından alıkoyacak ve zamanlarını ayırmalarını, tepki vermelerini sağlayacak şeyleri belirlemek sonrasında da etkili bir şekilde sunmak ekosistemin başta gelen elementleri arasında yer alır. Ekosistem yer alan aktiviteler üç başlık altında değerlendirilebilir. Bu aktivitelerin farklı soruları ve cevapları bulunmaktadır. Elde edilen cevaplar doğrultusunda harekete geçmek en etkili sonucu vermektedir.

Sahip olduğunuz kanallar

Markanızın benzerlerinden ve rakiplerinden ne farkı var? Her sosyal platformda markanın vermek amacı nasıl etkili bir şekilde verilir?

Kazanılan kanallar

Tüketiciler, kullanıcılar ve ilgi duyanlar ile nasıl etkileşim ve iletişim sağlanabilir?

Satın alınan kanallar

Doğru hedef kitle kim, doğru reklam bütçesi ne kadar, doğru reklam ne zaman verilmeli? İlgi çekici içerikleri nasıl yeni kullanıcılara ulaştırırız?

Sosyal Başarının Bileşenleri

Yaratıcı Kampanyalar

Sosyal medya kampanyaları aracılığıyla zengin marka tecrübesi oluşturmak tüketici ile olan etkileşimi arttırmaktadır.

Strateji & Veri

Amaç doğrultusunda geliştirilen sosyal medya stratejileri Var olan, Düzenlenen ve Ücret Ödenen kampanyalardan elde edilen verilerle harmanlanan bilgiler ile gerçek ve ölçülebilir bir pazarlama başarısını oluşturmaktadır.

Operasyonel Planlama

İç yapıları ve sosyal servisleri oluşturmak için tüketicilerle ortak hareket etmek gerekmektedir.

Etkileşime Geçme

İletişim ağı oluşturmak ve bunun üzerinden müşteriyi dinlemek, müşteri verisi elde etmek, rakiplerin iletişim sistemlerini incelemek ve bire bir tüketici iletişim kanalları oluşturmak markanın istenen hareketleri özgürce yapmasını sağlar. Ayrıca iletişim ağı oluşturma hareketlerinin tüketiciler tarafından desteklenmesinin önünü açar.

İçerik Geliştirme & Prodüksiyon

Sosyal medya platformlarının verileri ve amaçları doğrultusunda marka hikayesi merkezli video, görsel ve VR içerik oluşturma tek bir marka amacı altından farklı sosyal iletişim yeteneklerini kullanarak tüketiciye ulaşmaktır.

Topluluk Oluşturma & Kanal Yönetimi

Çeşitli kanallar üzerinden aktif, etkileşimde olan, iletişime açık ve sürdürülebilir bir topluluk oluşturma bütün kanallar üzerinde uzun süreli başarı elde etmenin en önemli anahtarlarından birisidir.

Etkinlik Oluşturma

Dijital etkinlik pazarlaması için sosyal medya stratejileri geliştirmek, etkinlik öncesinde, süresince ve sonrasında etkileşimi devam ettirmek ve iletişimi üst seviyede tutmak amaçlanan hedeflerin başında gelmektedir.

Sosyal Reklam

Ulaşılabilirliği arttırmak ve istenilen tüketici etkileşimi seviyesine ulaşmak için ücretli reklam stratejileri geliştirmek sosyal medya varlığında önemli noktalardan bir tanesidir.

Analiz ve Rapor

Yapılmış olan aktiviteleri dijital ekosistemden takip ederek gerçek zamanlı veriler ile bu aktiviteleri optimize hale getirerek gelecek dönem stratejilerinde fayda sağlamak amaçlanır.

SÜREÇ

Keşif: Marka Kültürünü İnceleme

Tüketiciler neler söylüyor? Onları harekete geçiren şeyler ne? En çok kimi takdir ediyorlar? Bizim işimiz markanızın geçmiş iletişim trendlerini inceleyerek günlük performans analizi ile tüm bu merak edilen soruların cevaplarını bulmak. Elde edilen veriler ışığında cevapları kategoriler haline getirmek ve markanın sahip olduğu tüketici kültürünü incelemek mümkün oluyor. Bütün bulgularla beraber yeni bir amaç ve yol geliştirerek değişikliklerin çözümlenmesine imkan sağlanıyor. Yeni çözümler ve değişiklikler ise sosyal medya stratejisinin ve medya desteğinin geliştirilmesine olanak veriyor.

Stratejik Planlama: Büyük Fikri Geliştirme

Veriler ve keşif rehberi bizi direkt olarak “Büyük Fikre” getiriyor. Bütün programlar, kampanyalar ve kanallardan elde edilen tek tema bu fikre odaklı şekilleniyor. Bu ana tema markanın karakterini, sesini ve her sosyal medyada ne şekilde bulunması gerektiğini gösteriyor. Ayrıca medya takip planı ile hangi tüketiciler bütçe ayrılmış reklamları takip ediyor hangileri iletişim kanallarını etkili buluyor ortaya çıkarmanın en kesin yolu belirleniyor.

Yaratıcı Geliştirme: Kampanyayı Hayata Geçirmek

“Büyük Fikir” ile beraber kurulmuş olan temelde her noktada varlık sağlamayı ve ulaşılabilir olmayı maksimum etkiyle birleştiriyoruz. Kampanya planları ve stratejileri çeşitli iletişim kanalları vasıtasıyla belirleniyor ve üretimin içeriği tanımlandıktan sonra günlük olarak takip edilmek üzere hayata geçiriliyor.

Uygulama Süreci: Başlama ve Ötesi

Kampanya geliştirilip süreçte gerekli içerik konsepti ile birlikte içerikler üretilip tüketicilere ulaştıktan sonra yeni bir devir başlıyor. Topluluk yönetimini sağlama ve sosyal medya etkileşimlerinin takibi ve kampanyayı bu gidişata tepki verebilir hale getirmek başlıca hedeflerimiz arasında yer alıyor. Özel trendler, spesifik sosyal medya platformlarının kullanımı ve özel tüketiciler için ek içeriklere bu süreçte karar veriliyor. Sonuç olarak ise markanızın tüketicileri ve hayranları ile iletişimi maksimize edilirken sosyal platformlarda da varlığı ön plana çıkıyor.

Ölçüm: Analiz ve Optimizasyon

Yapılan planlamalar uygulandıktan ve artık yayıldıktan sora geriye programa ait geri dönüşleri incelemek, bunlardan sonuçlar çıkarmak kalıyor. Dijital ekosistem içerisindeki iletişimin sayılara döküldüğü sonuç bölümünde elde edilen KPI ile markanın amaçları doğrultusunda kurduğu ilişkilerin optimize edilmesi sağlanıyor. Günlük, haftalık veya aylık olarak alınan bu raporlar gelecekteki pazarlama aktivitelerinin çekirdeğini oluşturuyor.

Araştırma Araçları
Sosyal Medya Araştırma Araçları